Grădiniţa Prikindel derulează procesul didactic respectând Curriculumul pentru învăţământul preşcolar (care îmbină ideile pedagogiei tradiţionale cu ideile pedagogiilor alternative), preluând principiile esenţiale ale învăţământului britanic. Cadrele didactice aplică metoda proiectelor tematice, în contextul unei învăţări centrate pe copil și își proiectează activități integrate variate.

Planul de învăţământ are o structură pe două niveluri de vârstă şi, în contextul unei învăţări centrate pe copil, încurajează eterogenitatea (abandonarea sistemului de constituire a grupelor pe criteriul cronologic). De asemenea, acesta prezintă o delimitare pe tipuri de activităţi de învăţare: activităţi pe domenii experienţiale, jocuri şi activităţi didactice alese şi activităţi de dezvoltare personală.

Cine sunt/suntem?
Când, cum şi de ce se întâmplă?
Cum este, a fost şi va fi aici pe pământ?
Cum planificăm/organizăm o activitate?
Cu ce şi cum exprimăm ceea ce simţim?
Ce şi cum vreau să fiu.

Programul anual de studiu este organizat pe cele șase mari teme. Pornind de la aceste teme, pe grupe de vârstă, se stabilesc proiectele tematice care urmează a se derula cu copiii.

Educaţia preşcolară din Grădinița Prikindel asigură stimularea diferenţiată a copilului pentru dezvoltarea intelectuală, socio-afectivă, psiho-motorie, estetică şi moral-civică, având la bază particularităţile specifice de vârstă.

Pornind de la acest obiectiv, grădinița propune copiilor care îi pășesc pragul o paletă variată de activități, un program instructiv-educativ bine conceput, conform nivelului de vârstă, în care sunt îmbinate armonios elemente din programa specifică nivelului preșcolar din România cu elementele de bază din Sistemul Britanic.
În grădinița Prikindel se desfășoară următoarele tipuri de activități, structurate pe DOMENII EXPERIENȚIALE:

  • DOMENIUL LIMBĂ ȘI COMUNICARE –  activități de educare a limbajului.

  • DOMENIUL ȘTIINȚĂ – activități matematice, activități de cunoașterea mediului.

  • DOMENIUL OM ȘI SOCIETATE – activități de educație pt. societate, activități practice, activități gospodărești, educație religioasă, educație igienico-sanitară, educație ecologică.

  • DOMENIUL ESTETIC ȘI CREATIV – activități artistico-plastice (desen, pictură, modelaj), activități muzicale.

  • DOMENIUL PSIHOMOTRIC – activități de educație fizică.

În grădiniţa Prikindel, copiii învaţă să înveţe şi reuşesc să găsească singuri soluţii.

Grădiniţa Prikindel acordă o importanţă deosebită învăţării limbii engleze, acest fapt reflectându-se în calitatea cadrelor didactice (educatoare şi profesori români, dar şi profesor vorbitor nativ al limbii engleze), în strategiile didactice utilizate (metode traditionale si moderne si materiale didactice variate si diversificate) si in originalitatea activitatilor desfasurate zi de zi.

Evaluare Prikindel

Evaluarea prikindelului, pe tot parcursul anului școlar, are în vedere următoarele aspecte:

  • DEZVOLTAREA PERSONALĂ, EMOȚIONALĂ ȘI SOCIALĂ.

  • DEZVOLTAREA LIMBAJULUI ȘI A ABILITĂȚILOR DE COMUNICARE.
  • DEZVOLTAREA PSIHO-MOTRICĂ.
  • DEZVOLTAREA COGNITIVĂ.

Copiii sunt evaluați la început de an școlar (evaluarea inițială), în funcție de proiectele tematice derulate la grupă (evaluarea continuă) și la sfârșitul anului școlar (evaluarea finală).