Grădiniţa Prikindel derulează procesul didactic respectând Curriculumul pentru învăţământul preşcolar (care îmbină ideile pedagogiei tradiţionale cu ideile pedagogiilor alternative), preluând principiile esenţiale ale învăţământului britanic. Cadrele didactice aplică metoda proiectelor tematice, în contextul unei învăţări centrate pe copil și își proiectează activități integrate variate.
Planul de învăţământ are o structură pe două niveluri de vârstă şi, în contextul unei învăţări centrate pe copil, încurajează eterogenitatea (abandonarea sistemului de constituire a grupelor pe criteriul cronologic). De asemenea, acesta prezintă o delimitare pe tipuri de activităţi de învăţare: activităţi pe domenii experienţiale, jocuri şi activităţi didactice alese şi activităţi de dezvoltare personală.
Programul anual de studiu este organizat pe cele șase mari teme. Pornind de la aceste teme, pe grupe de vârstă, se stabilesc proiectele tematice care urmează a se derula cu copiii.
Educaţia preşcolară din Grădinița Prikindel asigură stimularea diferenţiată a copilului pentru dezvoltarea intelectuală, socio-afectivă, psiho-motorie, estetică şi moral-civică, având la bază particularităţile specifice de vârstă.
Pornind de la acest obiectiv, grădinița propune copiilor care îi pășesc pragul o paletă variată de activități, un program instructiv-educativ bine conceput, conform nivelului de vârstă, în care sunt îmbinate armonios elemente din programa specifică nivelului preșcolar din România cu elementele de bază din Sistemul Britanic.
În grădinița Prikindel se desfășoară următoarele tipuri de activități, structurate pe DOMENII EXPERIENȚIALE:
În grădiniţa Prikindel, copiii învaţă să înveţe şi reuşesc să găsească singuri soluţii.
Grădiniţa Prikindel acordă o importanţă deosebită învăţării limbii engleze, acest fapt reflectându-se în calitatea cadrelor didactice (educatoare şi profesori români, dar şi profesor vorbitor nativ al limbii engleze), în strategiile didactice utilizate (metode traditionale si moderne si materiale didactice variate si diversificate) si in originalitatea activitatilor desfasurate zi de zi.